Dotazník pre žiaka Obchodnej akadémie v Nitre
Milí žiaci, cieľom nášho prieskumu je analýza kvality našej školy. Dotazník je anonymný a jeho vyplnenie Vám zaberie približne 10 minút. Ďakujeme za Váš čas a odpovede.
1. Ročník, ktorý navštevuješ:
1. ročník
2. ročník
3. ročník
4. ročník
 
2. Ktorý predmet považuješ za najdôležitejší pre svoju budúcu kariéru? (viacero odpovedí je možných)
Slovenský jazyk a literatúra
Anglický jazyk, Konverzácia v anglickom jazyku
Nemecký jazyk
Matematika
Aplikovaná informatika
Ekonomika
Ekonomický seminár
Účtovníctvo
Administratíva a korešpondencia
Ekonomické aplikácie
Ekonomické cvičenia
Dejepis
Geografia
Tovaroznalectvo
Právo
Hospodárske výpočty a štatistika
Telesná a športová výchova
Iné
 
3. Ktorý nový vyučovací predmet by si na našej škole zaviedol, alebo v ktorom predmete by si uvítal viac vyučovacích hodín? (dobrovoľná otázka)
 
4. Čo by bolo v škole potrebné zmeniť, aby sa zvýšila kvalita školy? (viacero odpovedí je možných)
prostredie školy
zaviesť moderné vyučovacie metódy (napr. škola hrou, škola praxou, zážitkové vyučovanie, ...)
používanie moderných vyučovacích pomôcok (napr. počítače, softvér, internet, interaktívne tabule, ...)
zmodernizovať technické vybavenie školy
viac praktických predmetov zameraných na odbornú prípravu, viac vyučovacích hodín zameraných na praktické precvičovanie
zaviesť nové predmety
zmeniť prístup ku žiakom zo strany učiteľa
viac sa zapájať do projektov a súťaží
väčší dôraz na disciplínu žiakov
viac zaujímavých školských akcií a exkurzií
zvýšiť aktivitu žiackej školskej rady
v prvom rade sa musím zmeniť ja sám
Iné
 
5. Počas vyučovania ti najviac vyhovuje: (viacero odpovedí je možných)
používanie zaujímavých učebných pomôcok
používanie informačno-komunikačných technológií (počítač, internet, interaktívna tabuľa, ...)
možnosť samostatnej práce
zábavný štýl vyučovania, nikdy nie je nuda
tvorba projektov
možnosť pracovať v skupinách
výučba praktických vecí, spájanie teórie s praxou
možnosť viac sa zapájať do diania na vyučovacej hodine
veľa domácich úloh
ak učiteľ vyžaduje len vedomosti z poznámok v zošite
ak učiteľ vyžaduje len vedomosti z učebnice
ak učiteľ vyžaduje vedieť poučky
ak učiteľ nevyžaduje od nás poučky, ale schopnosť použiť naučené vedomosti
Iné
 
6. Hodnotenie žiaka učiteľom na vyučovacích hodinách je:
spravodlivé
väčšinou spravodlivé
väčšinou nespravodlivé
nespravodlivé
 
7. Ktoré z nasledovných kompetencií ti naša škola dáva pre úspešný vstup do života? (viacero odpovedí je možných)
Ovládanie dvoch cudzích jazykov.
Ovládanie práce s počítačom a s internetom.
Ovládanie komunikácie a vystupovania na verejnosti.
Slušne sa správať.
Pracovať v kolektíve, tímová práca.
Ovládanie ekonomického softvéru na počítači.
Odborné znalosti a zručnosti v odbore, ktorý študujem.
Schopnosť organizácie pracovného aj voľného času.
Schopnosť nájsť potrebné informácie.
Čitateľská gramotnosť, čítanie s porozumením.
Matematická gramotnosť.
Finančná gramotnosť, schopnosť orientovať sa vo financiách.
Praktické zručnosti potrebné pre získanie zamestnania (napr. písanie životopisu, príprava na konkurz, ...)
Orientovať sa v základných právnych normách.
Orientovať sa na trhu práce.
Zlepšiť si telesnú zdatnosť.
Vedieť sa učiť.
Nič, život ma všetko naučí.
Iné
 
8. Máš doma prístup na internet?
áno
nie
Iné
 
9. Koľko času priemerne denne venuješ príprave na vyučovanie?
Dve hodiny a viac.
Jednu hodinu.
Pol hodiny.
Pripravujem sa nepravidelne, len na písomky.
Len výnimočne sa pripravujem na vyučovanie.
Nikdy sa nepripravujem na vyučovanie.
Iné
 
10. Učím sa:
nerád, nemám chuť a záujem učiť sa.
väčšinou ma učenie nebaví, ťažko sa učím.
učím sa nepravidelne, len keď som k tomu donútený.
rád sa učím len niektoré učivo, na učenie musím mať motiváciu.
učím sa rád, verím, že vzdelanie má význam.
Iné
 
11. Môj vzťah k väčšine učiteľov, ktorí ma učia:
dôverujem im a vážim si ich.
dôverujem im, ale mám voči nim aj výhrady.
nedôverujem im a nevážim si ich.
sú mi ľahostajní.
Iné
 
12. Aké sú podľa teba dôvody pasivity a nezáujmu žiakov na vyučovaní: (viacero odpovedí je možných)
nezaujímavé učivo.
nedostatok motivácie zo strany učiteľa.
na vyučovaní je nuda.
učíme sa nepotrebné učivo.
nebaví ma učiť sa.
lenivosť žiakov.
učiteľ nám nedá priestor vyjadriť svoj názor, nezaujíma sa o názory žiakov.
Iné
 
13. Spôsob preverovania vedomostí a zručností, ktorý mi najviac vyhovuje:
písomné preskúšanie.
preskúšanie formou ústnej odpovede.
preskúšanie formou písomného testu s označovaním správnych odpovedí.
preskúšanie formou elektronického testovania pri počítači.
Iné
 
14. Ako sa tvoji rodičia zaujímajú o tvoju prácu v škole?
Až priveľmi.
Primerane.
Málo, lebo nemajú čas.
Zaujímajú sa len keď niečo vyvediem.
Vôbec sa nezaujímajú.
Iné
 
15. Ohodnoť stupnicou od 1 po 7 celkovú kvalitu školy.
 1234567 
Slabý              Výborný
 
16. Čo by si chcel robiť po ukončení vzdelávania na našej škole?
Študovať - vysoká škola ekonomického zamerania.
Študovať - vysoká škola iného ako ekonomického zamerania.
Študovať v zahraničí.
Pracovať v zahraničí.
Pracovať v odbore, ktorý som vyštudoval/a.
Pracovať v akomkoľvek odbore.
Chcem podnikať.
Ešte neviem.
Iné
 
17. Splnila naša škola tvoje predstavy a očakávania?
áno, úplne splnila
väčšinou splnila
väčšinou nesplnila
nie, vôbec nesplnila
 
18. Čo považuješ za najväčšie pozitíva našej školy? (dobrovoľná otázka)
 
19. Čo sa ti na škole nepáči (dobrovoľná otázka):