Dotazník pre u?ite?ky materskej školy
Dotazník pre učiteľky



Vážené kolegyne!



Som študentka posledného ročníka Pedagogickej fakulty Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici, študijného programu Predškolská pedagogika. Prosím Vás o vyplnenie dotazníka, ktorého anonymné údaje budú použité ako podklady pre empirickú časť mojej diplomovej práce.

Cieľom mojej práce je zistiť, aká je účasť detí zo sociálne znevýhodneného prostredia na predprimárnej edukácii v Prešovskom kraji, aké problémy sprevádzajú účasť detí zo sociálne znevýhodneného prostredia na edukácii, s následným vstupom do 1.ročníka základnej školy.

V každej otázke je potrebné zaškrtnúť správnu odpoveď, ak nie je uvedené inak. Kde si to otázka vyžaduje, prosím, rozpíšte odpoveď.



Vopred za Vaše úprimné odpovede a za čas, ktorý ste venovali vyplneniu dotazníka ďakujem.



Bc. Jarmila Prelichová
Prosím zadajte vaše informácie:
Pohlavie
Vek
Stupeň vzdelania
Okres, v ktorom pôsobíte
1. Ako dlho už pracujete v MŠ?
1 - 5 rokov
6 - 10 rokov
11 - 20 rokov
21 a viac
Iné
 
2. S ktorou vekovou skupinou detí pracujete? (viacero odpovedí je možných)
Heterogénna skupina
2 - 3 ročné
3 - 4 ročné
4 - 5 ročné
Iné
 
3. Navštevujú Vašu materskú školu deti, ktoré podľa Vás spĺňajú kritériá dieťaťa zo sociálne znevýhodneného prostredia podľa Štátneho vzdelávacieho programu ISCED 0 – predprimárne vzdelávanie, ale nie sú zaradené medzi deti so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami?
áno
nie
 
4. Ak navštevujú Vašu materskú školu deti, ktoré podľa Vás spĺňajú kritériá dieťaťa zo sociálne znevýhodneného prostredia podľa Štátneho vzdelávacieho programu ISCED 0 – predprimárne vzdelávanie, ale nie sú zaradené medzi deti so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, prosím uveďte koľko, a koľko z nich je rómskeho etnika.
 
5. Vypíšte prosím, ktoré z kritérií sociálne znevýhodneného prostredia podľa Štátneho vzdelávacieho programu ISCED-0 pre predprimárne vzdelávanie sa najčastejšie vyskytujú u týchto detí.
 
6. Navštevujú materskú školu deti zo sociálne znevýhodneného prostredia, ktoré sú zaradené medzi deti so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami?
áno
nie
 
7. Ak navštevujú Vašu materskú školu deti, ktoré podľa Vás spĺňajú kritériá dieťaťa zo sociálne znevýhodneného prostredia podľa Štátneho vzdelávacieho programu ISCED 0 – predprimárne vzdelávanie a sú zaradené medzi deti so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, prosím uvedťe koľko, a koľko z nich je rómskeho etnika.
 
8. Majú deti zo sociálne znevýhodneného prostredia problém začleniť sa do bežnej triedy MŠ?
áno
viac áno ako nie
viac nie ako áno
nie
 
9. Čo podľa Vás robí deťom zo sociálne znevýhodneného prostredia najväčší problém pri adaptácii do bežnej triedy materskej školy?
 
10. Na edukácii detí zo sociálne znevýhodneného prostredia sa okrem učiteľa/ky podieľa: (viacero odpovedí je možných)
špeciálny pedagóg
špeciálny psychológ
asistent dieťaťa
rodič
Iné
 
11. Rodina dieťaťa zo sociálne znevýhodneného prostredia býva:
v rodinnom dome
v panelovom dome
v chatrči
Iné
 
12. Aké sú hygienické podmienky v rodine dieťaťa zo sociálne znevýhodneného prostredia?
vyhovujúce
menej vyhovujúce
nevyhovujúce
 
13. Akým jazykom sa komunikuje v rodine dieťaťa zo sociálne znevýhodneného prostredia? (viacero odpovedí je možných)
slovenským
rómskym
maďarským
Iné
 
14. O dieťa v rodine sa stará: (viacero odpovedí je možných)
obaja rodičia
matka
otec
starí rodičia
Iné
 
15. Rodičia dieťaťa zo sociálne znevýhodneného prostredia majú:
úplné základné vzdelanie
učňovské vzdelanie
úplné stredoškolské vzdelanie
vysokoškolské
bez vzdelania
Iné
 
16. Aká je zamestnanosť rodičov detí zo sociálne znevýhodneného prostredia?
rodičia sú nezamestnaní
obaja rodičia sú zamestnaní
zamestnaný je iba jeden rodič
Iné
 
17. Ak je jeden z rodičov detí zo sociálne znevýhodneného prostredia zamestnaný, uveďte prosím, ktorý.
 
18. Dieťa zo sociálne znevýhodneného prostredia navštevuje materskú školu:
pravidelne
absencia je občasná
absencia má dlhodobý charakter
Iné
 
19. Dôvody absencie detí zo sociálne znevýhodneného prostredia: (viacero odpovedí je možných)
choroba dieťaťa
nezamestnanosť rodiča
zlá finančná situácia
hygienické a bytové podmienky dieťaťa
nezáujem rodičov o dieťa
alkohol alebo iné návykové látky v rodine
Iné
 
20. Motivujete rodičov detí zo sociálne znevýhodneného prostredia k vyššej účasti ich dieťaťa na edukácii v materskej škole?
áno
nie
 
21. Ak motivujete rodičov detí zo sociálne znevýhodneného prostredia k vyššej účasti ich dieťaťa na edukácii v materskej škole, prosím uveďte ako - ak nie, prosím uveďte dôvod.
 
22. Uveďte prosím, aké problémy sprevádzajú účasť/neúčasť detí zo sociálne znevýhodneného prostredia na predprimárnej edukácii.
 
23. Aké sú podľa Vás problémy pri edukácii detí zo sociálne znevýhodneného prostredia v materskej škole, a prečo deti navštevujú alebo nenavštevujú materskú školu? (prosím uveďte)
 
Ďakujem za spoluprácu!